Hej,

det inkommer ett par mail under gårdagen och dagen idag där boende fått parkeringsböter. Detta pga att de parkerat på Solvägen under grussopningen. Vi i styrelsen vill ta tillfälle att adressera detta på hemsidan. 
För det första, det är oerhört tråkigt att man blivit bötfälld! En bot är jättetråkiga pengar och det är hemskt rent ut sagt att få en bot. 
Styrelsen vill dock påpeka följande; ingenstans har styrelsen hänvisat parkerande bilar till Solvägen. Vi har skrivit både på lappen i porten och i nyhetsbrevet att Lillvägen respektive Vinkelhaksvägen ska sopas och att man under tiden kan parkera längs vägen på gatan som ej sopas. Vi har också upplåtit gästparkeringarna kostnadsfritt under dessa två dagar. Solvägen är kommunens mark och Brf Snöstjärnan har inga mandat här att vare sig hindra bötfällning eller skriva av böter. 


Med det sagt vill vi återigen beklaga böter och det inträffade.

Vi önskar alla en glad påsk och en trevlig helg! 

God morgon! Då har sandsopningen dragit igång! Glöm inte att det är längs Vinkelhaksvägen man parkerar idag och längs Lillvägen imorgon! 
Med vänlig hälsning, styrelsen

Hej!

Pga det snöiga vädret är grussopning uppskjuten med exakt 7 dygn. Samma gator, samma veckodagar men nästa vecka. Detta innebär onsdag 13/4 Lillvägen och torsdag 14/4 Vinkelhaksvägen (ja, Skärtorsdagen)

 

Med vänlig hälsning, Styrelsen 

Hej,

Noterades i morse två unga män som ”kontrollerade” cykellås på cyklar parkerade på gröna gården. 
Lås in era cyklar i avsedda cykelrum. 
Med vänlig hälsning, Styrelsen 

Hej! 

Från och med nästa vecka kommer Energiprojekt byta filter och serva våra fläktar! De aviserar i våra brevlådor men jag ville meddela er detta här också.

Med vänlig hälsningar, Fia