Hej!

Styrelsen känner till problemen med kortläsarna på blå servicehus. Följande;

🗑️ sopkärlen för rest och matavfall är öppnade 

📦 källsortering kan ske i röda servicehuset (alla har tillgång till alla sopkärl och källsorteringsrum alltid)

🔋 Imorgon 30 mars kommer elektriker och åtgärdar felet och felsöker orsaken

 

Med vänlig hälsning, Fia 

Hej!

Till alla hund- och kattägare i brf Snöstjärnan går vi nu ut med en uppmaning. Den bajshögen ditt djur lämnade efter sig i snödrivan eller under lövhögen är nu mycket synligt och redo för dig att plockas upp.

Hela sandlådan på gula gården samt lekplatsen är full med kattbajs. Gångvägarna är slalombackar av hundbajs/kattbajs i hela området. Hundbajs på folks altaner.

Det här är bland det värsta många av oss har varit med om när snön försvunnit. Bajs överallt. 

 

På med handskarna och fram med spaden - bajset ska bort och det är ingen annans ansvar än ditt. Skaffar man en pälskling som ska få ströva fritt på andras altaner och på barns lekplatser då får man gå ut varje dag och plocka upp efter den. Annars får katten vara inne.